ODD-specialist til nyt team med fokus på antihvidvask og kundekendskab
Vil du være med til at sikre, at Danmarks 10. største pengeinstitut lever op til lovgivningen, når vores mål og udlever vores kundeløfter? Og ønsker du et job med afvekslende opgaver, hvor du hver dag gør en forskel for vores forretning, medarbejdere og kunder? Så er du måske vores nye ODD-specialist.
I Sparekassen Kronjylland samler og styrker vi vores indsatser inden for antihvidvask og kundekendskab ved at etablere den nye afdeling: AML & KYC. Det gør vi for at skabe de mest optimale rammer for vores indsatser og for samarbejdet mellem vores AML-team på ni medarbejdere og et nyt ODD-team under opbygning.
Ny afdeling – stor opbakning
Da du kommer til en nyoprettet afdeling, bliver du en del af holdet på et særlig spændende tidspunkt, hvor du får rig mulighed for at præge afdelingen, vores holdånd og hvordan vi samarbejder. Sammen med vores afdelingsdirektør, som har stor erfaring med at stå i spidsen for en stabsafdeling i Sparekassen Kronjylland, skal vi opbygge noget nyt og spændende. Du får dermed også indflydelse på afdelingens fremtidige retning og succes. Målet er en afdeling, der praktiserer hyppig faglig sparring og tillid under ansvar, mens vi altid har plads til højt humør. En afdeling med stor faglig stolthed og et godt samarbejde, hvor alle hjælper hinanden og har lyst til at lykkes som et hold og skabe gode løsninger. Du refererer i rollen til funktionschefen, som har ansvaret for ODD-teamet.
I Sparekassen Kronjylland har vi et stort fokus på ordentlighed. Det betyder, at du samtidig kommer til at arbejde med et fagområde, som møder stor opbakning i hele organisationen.
Ansvar og spændende opgaver
I jobbet får du rig mulighed for at dygtiggøre dig som specialist, ligesom du får lejlighed til at udvikle dine kommunikations- og analysefærdigheder. Det gør du blandt andet gennem et voksende ansvar for løsningen af afdelingens ODD-opgaver og gennem de særlige indsigter, du opnår, når du arbejder i maskinrummet på et større pengeinstitut. Men også, når du sparrer med andre dygtige kolleger inden for eksempelvis AML. Vi får også nem adgang til sparring med øvrige specialistområder, da vores afdeling i det nye år flytter fra Hammel og ind i nærheden af Sparekassens hovedsæde i Randers. Derudover har du naturligvis adgang til løbende at dygtiggøre dig med kurser og nye kompetencer og via deltagelse i relevante netværk eller workshops inden for KYC, AML og ODD.
Sådan bliver du en succes i jobbet:
Efter 100 dage tager du ansvar for dine opgaver og føler dig godt hjemme i Sparekassen. Det er lykkedes, fordi:
- Du har gennemgået vores onboardingprogram, hvor du har lært teamet og vores opgaver godt at kende. Det har du blandt andet gjort ved at deltage i de forskellige opgaver, der vedrører behandling af ODD-sager.
- Dine kolleger i afdelingen har stor tillid til dig og din faglighed. Det har de blandt andet, fordi du er god til at samarbejde, er nysgerrig, har lyst til at lære nyt og ikke holder dig tilbage med at bede om hjælp eller at komme med gode input til teamet.
- Du har formentlig erfaring fra den finansielle sektor og har derfor en god indsigt i og forståelse for privatkundens økonomiske forhold. Derudover kender du til KYC- processer og hvidvasklovgivningen fra et operationelt synspunkt.
- Da du går op i at levere kvalitet til tiden, bidrager du med dine indsigter til teamet, så vi sammen hele tiden bliver dygtigere og hurtigere til at løse vores opgaver og dermed er med til at skabe gode kundeoplevelser.
Om et år er ODD-teamet kendt som en højt respekteret og vigtig sparringspartner og supportfunktion, der bidrager til Sparekassens høje kundetilfredshed. Det har du sammen med dine kolleger sikret, da:
- Du er proaktiv i løsningen af afdelingens opgaver og tager ansvar, mens du er både tålmodig og vedholdende. Det betyder, at når du eksempelvis indhenter, registrerer og følger op på kundernes oplysninger, skriver eller ringer du til kunderne ved mangler og spørgsmål. I nogle af sagerne sparrer du også med rådgiverne. Samtidig har du integritet og forstår at håndtere kundernes fortrolige informationer.
- Du sætter en ære i at være en del af et team, hvor vi måler vores succes på vores evne til hele tiden at levere kvalitet til tiden og sikre, at Sparekassen er compliant på AML-området. Det gør du blandt andet ved i opgaverne at bidrage med en god dømmekraft i forhold til at kunne balancere mellem kvalitet og kvantitet. Du er analytisk og har fokus på detaljerne – dog uden at du mister overblikket og følingen med, hvornår nok er nok. Derudover er du sammen med teamet en vigtig hjælp, når vi yder support på KYC-området til den øvrige organisation.
- Du er med dit gode humør og tætte samarbejde med kollegerne i afdelingen hele tiden med til at skabe gode og trygge rammer for dig og dine kolleger i det daglige arbejde.
- Da du er fagligt nysgerrig, holder du dig helt naturligt opdateret på lovgivning og forretningsgange på AML-området. Du følger også med i nyeste viden og trends i sektoren.
Bliv en del af et stærkt fællesskab
Sparekassen Kronjylland har de seneste år åbnet flere nye afdelinger rundt i landet. Derudover leverer vi gode resultater og har ifølge den seneste kundeundersøgelse fra analysebureauet EPSI landets mest tilfredse kunder – både på privat og erhverv! Du kommer derfor til en solid og ambitiøs sparekasse – men også til en stor organisation, der kan tilbyde dig mange forskellige job- og udviklingsmuligheder, hvis du på den lange bane skulle få nye interesser eller specialistønsker.
Resultater er noget, vi skaber sammen, og du kan derfor glæde dig til at blive en del af et stærkt fællesskab i en flad organisation. Det betyder, at der hos os ikke er langt fra tanke til handling, og at vi meget gerne lytter til dine gode idéer.
Du kan derudover se frem til en attraktiv ansættelsespakke med blandt andet 7 ugers ferie og frihed, ligesom du har mulighed for en vis grad af hjemmearbejde. Da vi ved, at der er andet end arbejdet, der fylder i dit liv, kan du således se frem til fleksible rammer for tilrettelæggelsen af dit arbejde. Derudover får du 11,65 % arbejdsgiverbetalt pension, 3,25 % i ferietillæg, sundheds-, tand- og ulykkesforsikring samt favorable vilkår som kunde i vores Medarbejderbank.
Klar til et nyt spændende skridt i din karriere? Så kom og giv vores nye afdeling og vores ODD-opgaver fuld gas sammen med os!
Vi ser mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset køn, alder, seksuel orientering, religion, handicap, politisk overbevisning samt socialt og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.
Ansvar, udfordringer og fællesskab
Vi er blandt Danmarks 10 største pengeinstitutter. Der venter dig mere end 800 kolleger fordelt på cirka 50 afdelinger i Jylland, Odense og på Sjælland.
Du bliver en del af en flad organisation, hvor vi vægter fællesskab samt medarbejder- og kundetilfredshed højt. Du får blandt andet rig mulighed for at få indflydelse, udvikle dig og tage ansvar.
Vi har succes med at vokse, åbne nye afdelinger og have fokus på de personlige relationer. Hos os ringer kunderne ikke til et callcenter, men direkte til deres rådgiver. Vi vægter nemlig den personlige rådgivning højt og mener, at det er tiden, vi investerer, der gør forskellen.
Som garantsparekasse er vi selvejende. Det betyder blandt andet, at vi ikke har aktionærer, der skal have del i Sparekassens overskud. Det gør, at vi kan tænke mere langsigtet, ligesom det giver os stor frihed til at gøre en forskel i de lokalsamfund, hvor vi har vores kunder.