Vi har Danmarks mest tilfredse kunder for andet år i træk
Adm. direktør Klaus Skjødt kan glæde sig over, at Sparekassen Kronjylland både har de mest tilfredse privat- og erhvervskunder for andet år i træk.
Danmarks mest tilfredse bankkunder er kunder i en sparekasse. Ifølge analysebureauet EPSI Rating har Sparekassen Kronjylland nemlig de mest tilfredse kunder, og blandt de individuelt målte gælder det både privat- og erhvervskunder. Det er andet år i træk, at Danmarks største sparekasse opnår den placering, og det er administrerende direktør Klaus Skjødt naturligvis meget tilfreds med.
- Som garantsparekasse har vi ingen aktionærer, og derfor kan vi fokusere fuldt ud på at skabe tilfredse kunder. Undersøgelsen fra EPSI er endnu et bevis på, at det fokus gør en stor forskel for kunderne, vurderer Klaus Skjødt.
For 14 dage siden blev Sparekassen Kronjylland også kåret til Europas bedste arbejdsplads, og Klaus Skjødt ser en tæt sammenhæng mellem de to kåringer.
- Tilfredse medarbejdere er en forudsætning for tilfredse kunder. Hvis vi skal give den bedst mulige rådgivning og service kræver det, at medarbejderne er både dygtige og motiverede. Det sikrer overskud til at fokusere på kunderne, mener Klaus Skjødt.
EPSI Rating har i 20 år målt kundetilfredsheden i bankbranchen i Danmark, og den er bredt anerkendt som den mest valide. I forbindelse med offentliggørelsen af årets analyse udtaler country manager Sofie Breum.
- Sparekassen Kronjylland er gode til at få det lokale, det personlige og det digitale til at smelte sammen i ét kundeunivers, hvor kunderne stadig mærker nærvær, selv om et møde holdes via video eller et svar kommer via mail, siger Sofie Breum.
Sparekassen Kronjylland har gennem corona-pandemien forsøgt at holde tæt kontakt med kunderne, og Klaus Skjødt fortæller, at netop digitale møder og telefonen er blevet brugt mere end tidligere.
- Vi ved, at kundernes kontakt med os er meget vigtig for tilfredsheden. Derfor har det selvfølgelig været afgørende for os at holde fast i den, selv om det i perioder ikke har været muligt at holde fysiske møder. Der har vi brugt digitale møder og telefonen, men det har også været tydeligt, at mange kunder fortsat sætter stor pris på det fysiske møde med deres personlige rådgiver. Det er her, at vi blandt andet kan give kunderne økonomisk tryghed, fordi vi kan give dem overblikket og hjælp til at træffe de beslutninger, der passer til dem, forklarer Klaus Skjødt.