Er du vores nye kollega?

Opbyg din egen portefølje af spændende erhvervskunder med base på Kongens Nytorv

Har du lyst til at opbygge din egen portefølje af erhvervskunder – blandt andet med kunder fra sundhedssektoren? Så har vi de rette udfordringer til dig på Kongens Nytorv i København, hvor der venter dig gode kolleger i et stærkt erhvervsteam.

Vores erhvervsteam har speciale i erhvervskunder inden for segmentet ”hvide kitler”. Du får derfor rig mulighed for at prøve kræfter med at opsøge og rådgive spændende erhvervskunder fra sundhedsbranchen. Er det en ny niche for dig, sørger vi selvfølgelig for grundig oplæring.

Hos os får du ansvar for at etablere og udvikle en spændende erhvervsportefølje fra bunden – og at opbygge stærke relationer til potentielle nye kunder. Vi er derfor på udkig efter dig, der har omfattende erfaring med at rådgive erhvervskunder og formår at skabe nye forretningsmuligheder gennem canvas, proaktiv adfærd og eget netværk. Dig, som vil bidrage med energi, gejst og idéer – både når det kommer til opbygningen af den nye portefølje, til løsninger til kunderne og til hverdagen i afdelingen.

Du kan se frem til:

  • Konkurrencedygtige ansættelsesvilkår og udviklingsmuligheder, herunder stort ansvar og høj fleksibilitet
  •  Support fra et engageret og professionelt team med en uhøjtidelig omgangstone og en stærk social kultur
  • Mulighed for at blive en endnu dygtigere erhvervsrådgiver, end du er i dag – du får nemlig ansvar og indflydelse, bliver en del af et inspirerende fagligt miljø i afdelingen og får rig mulighed for at specialisere dig yderligere 

Indflydelse, udvikling og fællesskab

Du bliver en del af en nyere afdeling, der slog dørene op for blot et par år siden. Vi har derfor ikke et fastgroet ”plejer” og hilser gode idéer og indflydelse meget velkomment. Da vi samtidig med dig søger en ny kunderådgiver til privatkunder, kommer du med på holdet på et særligt spændende tidspunkt, da vi udvider holdet. Du får rig mulighed for at være med til at gøre afdelingen til en fortsat succes for både kunder, kolleger og Sparekassen og for at gøre endnu flere kunder opmærksomme på det, vi kan i Sparekassen Kronjylland. Alt sammen med gode kolleger omkring dig, som du kan sparre med og være med til at udvikle afdelingen sammen med. Vi har et godt sammenhold og hjælper hinanden i hverdagen. 

Sådan bliver du en succes i jobbet:

Efter 100 dage har du fundet dig godt til rette i Sparekassen Kronjylland og i vores erhvervsrådgivning. Det har du især, fordi:

  • Du har gennemgået vores 100 dages onboardingprogram, hvor du har lært teamet godt at kende og deltaget i sammøder og sparring.  
  • Du tiltrækker potentielle kunder. Du anvender effektive canvasstrategier til at åbne døre til nye potentielle SMV-kunder – og har gang i mindst 10 kundeemner
  • Du formår at opbygge og vedligeholde stærke relationer. Det betyder blandt andet, at du engagerer dig aktivt i erhvervskunderne, og at kunderne i din portefølje proaktivt hører fra dig.
  • Dine kolleger har stor tillid til dig og din faglighed. Din udadvendte og nysgerrige tilgang gør, at du bidrager aktivt til teamet med gode input og godt humør.

Efter et år bidrager du mærkbart til afdelingens høje kundetilfredshed og voksende forretningsomfang. Det lykkes du særligt godt med, da:

  • Du er fagligt stærk og har et godt kredithåndværk – samtidig kender du alt til kundernes behov for opmærksom, hastighed og høj kvalitet. Det nyder du godt af, både når du bygger videre på din kundeportefølje, og når du rådgiver kunderne i den.
  • Du værner om kundeforholdet. Det gør du blandt andet ved at etablere og vedligeholde solide relationer med både nye og eksisterende erhvervskunder. Din store faglighed og din tillidsvækkende personlighed gør samtidig, at du sikrer høj loyalitet og tilfredshed blandt kunderne.
  • Du udvider løbende dit professionelle netværk ved at være synlig og deltage i relevante branchenetværk og events. Du positionerer Sparekassen endnu mere på det københavnske landkort og tiltrækker nye forretningsmuligheder.
  • I din rådgivning drøfter du udvikling, konkurrenceevne og vækstpotentiale med kunderne og udfordrer dem også på et strategisk niveau blandt andet med afsæt i strategiværktøjet Business Model Canvas.
  • Afdelingens fællesskab og gode sparringsmiljø er du en aktiv del af. Du nyder at være en del af et erhvervsteam, der har korte beslutningsveje og en stor lyst til at spille hinanden gode.


Vi bakker op om din succes i jobbet med rig mulighed for vidensdeling, dygtiggørelse og adgang til relevante kurser. Samtidig får du fleksible rammer, da vi ved, at der er andet end jobbet, der fylder i dit liv.

Vil du med på et ambitiøst hold?

Du bliver en del af landets 10. største pengeinstitut, hvor der venter dig mere end 900 kolleger. Vi er en solid sparekasse i rivende udvikling og med et højt aktivitetsniveau, som giver gode resultater og høj kundetilfredshed. De seneste år har vi eksempelvis åbnet flere nye afdelinger – ikke mindst på Sjælland, ligesom vi ifølge den seneste kundetilfredshedsanalyse fra EPSI har landets mest tilfredse bankkunder - både private og erhverv.

Vi er en stor organisation med mange forskellige jobmuligheder. Får du på den lange bane helt nye interesser, har vi derfor også gode muligheder for at støtte op om dem.

Klar til et nyt spændende skridt i din karriere? Så kom og gør en forskel for kunderne sammen med os!

Vi ser mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset køn, alder, seksuel orientering, religion, handicap, politisk overbevisning samt socialt og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansvar, udfordringer og fællesskab

Vi er blandt Danmarks 10 største pengeinstitutter. Der venter dig mere end 800 kolleger fordelt på cirka 50 afdelinger i Jylland, Odense og på Sjælland.

Du bliver en del af en flad organisation, hvor vi vægter fællesskab samt medarbejder- og kundetilfredshed højt. Du får blandt andet rig mulighed for at få indflydelse, udvikle dig og tage ansvar. 

Vi har succes med at vokse, åbne nye afdelinger og have fokus på de personlige relationer. Hos os ringer kunderne ikke til et callcenter, men direkte til deres rådgiver. Vi vægter nemlig den personlige rådgivning højt og mener, at det er tiden, vi investerer, der gør forskellen.

Som garantsparekasse er vi selvejende. Det betyder blandt andet, at vi ikke har aktionærer, der skal have del i Sparekassens overskud. Det gør, at vi kan tænke mere langsigtet, ligesom det giver os stor frihed til at gøre en forskel i de lokalsamfund, hvor vi har vores kunder.