Er du vores nye kollega?

IT-supporter til fagligt fællesskab og alsidige supportopgaver

Har du erfaring med IT-support og lyst at hjælpe Sparekassen Kronjyllands cirka 900 medarbejdere, der sidder rundt i hele landet? Altid med et smil, som kan mærkes gennem både telefon og tastatur? Så er du måske vores nye IT-supporter.

IT-afdelingen supporterer resten af organisationen og sørger for en stabil drift af vores systemer. Vi har til huse på Sparekassens hovedsæde i Randers, hvor du får dit primære arbejdssted og nem adgang til sparring både med dine IT-kolleger og øvrige stabsfunktioner. Afdelingen er opdelt i IT Support, IT Sikkerhed og IT Drift, og du bliver en vigtig del af supportteamet, som vi med din ansættelse ønsker at udvide.

Som IT-supporter kan du se frem til en specialistrolle med eftertragtet viden og en stor berøringsflade, men også en givende hverdag, hvor hele organisationen sættes stor pris på din hjælp. Hver dag vil du således opleve, at du med din viden og hjælp giver medarbejderne i et af landets 10 største pengeinstitutter de bedste forudsætninger for at udføre deres arbejde – og at du gør en forskel.

 

Bliv en del af et stærkt fællesskab

I IT-afdelingen er vi mere end blot kollegaer – vi er et team, der har fokus på samarbejde, humor og fællesskab. Vi tror på, at en god omgangstone og et smil i hverdagen gør arbejdet sjovere og mere motiverende.

Det betyder også, at når der er travlt, så står vi sammen og hjælper hinanden – uanset opgaven. Vi løfter i flok og sørger for, at ingen står alene, hvis noget brænder på. Samtidig lægger vi stor vægt på at give nye kollegaer en tryg og god start. Onboarding af nye kolleger er hos os derfor en fælles indsats, hvor vi sikrer, at du hurtigt føler dig hjemme og klædt på til opgaverne. Vi prioriterer også sociale aktiviteter og mødes flere gange om året til arrangementer, hvor vi kan styrke sammenholdet – både fagligt og uden for arbejdet. Fællesskab og godt humør en del af vores kultur!

 

Sådan bliver du en succes i jobbet:

Efter 100 dage tager du ansvar for din løsning af opgaverne og føler du dig godt hjemme i Sparekassen Kronjylland. Det er lykkedes særligt godt, fordi:

  • Du har gennemgået vores onboardingprogram og deltaget i diverse sidemandsoplæring blandt andet i håndteringen af opgaverne i vores opgave- og serviceportal. Du har samtidig fået en grundlæggende forståelse for Sparekassens IT-infrastruktur, systemer og sikkerhedsprocedurer. Samtidig har du lært teamet godt at kende.
  • Med stor selvstændighed håndterer du almindelige 1. level og 2. level supportopgaver, ligesom du hjælper de mere komplekse sager korrekt videre. Du færdes nemlig hjemmevant i Windows OS/11 og Microsoft 365 og er god til at sætte dig i slutbrugernes sted. Du løser hurtigt og effektivt brugernes tekniske problemer ved at fejlsøge og give dem hjælp til at komme videre. Du er samtidig god til at kommunikere med brugere på forskellige niveauer og formidler dine budskaber forståeligt både i skrift og tale.
  • Du administrerer brugeradgange, rettigheder og klargør udstyr – blandt andet, når brugere skal oprettes ved nyansættelser eller opdateres ved interne jobskift og fratrædelser. Det falder dig naturligt, da du på forhånd har kendskab til brugerstyring og rettighedsadministration.
  • Du har fået oparbejdet et godt og konstruktivt samarbejde med dine kolleger i IT-afdelingen og med andre nøglepersoner i organisationen.
  • Du tager aktivt del i det gode sparringsmiljø i IT Support. Det gør du, fordi du er en holdspiller, der er god til at skabe relationer, men også fordi du har en naturlig interesse for vores fag og opgaveløsning. Du er nysgerrig på teknik, har lyst til at lære nyt og involverer dig aktivt i afdelingen og opgaverne. Du er derfor heller ikke bange for at sætte dig ind i nye systemer.

Om 1 år er du en vigtig spiller i løsningen af Sparekassens IT-supportopgaver. Det skyldes især:

  • Du håndterer selvstændigt størstedelen af alle supporthenvendelser effektivt og korrekt og har bidraget til at løfte vores i forvejen høje serviceniveau. Organisationen værdsætter din support, da du både er hjælpsom og leverer kvalitet og hastighed.
  • Du bidrager proaktivt til optimering på vores område. Det gør du blandt andet ved at identificere og implementere forbedrings- og effektiviseringstiltag i supportprocesser og IT-systemer. Derudover forebygger du tilbagevendende problemer ved ikke blot at symptombehandle, men ved at identificere og analysere de grundlæggende årsager.
  • Ved implementering af nye IT-løsninger eller større systemopgraderinger i organisationen bidrager du aktivt. Du udviser eksempelvis en evne til at arbejde struktureret med projektstyring, når du assisterer ved udrulning af nye systemer.
  • Du bidrager til, at vi hele tiden udvikler os. Det gør du blandt andet ved at være fagligt nysgerrig og ved at tage initiativ til løbende læring og forbedring af dokumentation og vidensdeling i IT. Du deltager blandt andet i at udarbejde vejledninger og arbejdsgange på IT-supportområdet, ligesom du formår at håndtere fortrolige oplysninger. Da du har opnået en dybere forståelse for Sparekassens forretningsprocesser og IT-afdelingens rolle bidrager du også til den strategiske udvikling af IT-løsninger.

Undervejs får du rig mulighed for at udvikle dig i et miljø med høj faglighed og gode kolleger at sparre med – ligesom du får rig lejlighed til at bringe dine faglige og personlige kompetencer i spil. Har du lyst eller behov, kan du eksempelvis også bygge videre på dine kompetencer inden for Microsoft 365, færdiggøre certificering eller på sigt udforske mulighederne for effektivisering af vores processer med Power Automate.

Dørene til jobbet kan være flere. Måske har du en IT-supportuddannelse eller tilsvarende erhvervsuddannelse - det kan også være, at du er datatekniker, IT-teknolog eller lignende. Vi går mere op i din personlighed og dine kompetencer end din uddannelse. Det er derfor afgørende, at du er stærk i ovenstående opgaver og har en god forståelse for både IT-forretning og mennesker. Derudover kan det være en fordel - men ikke et krav, hvis du har erfaring fra finanssektoren eller kendskab til support af finansielle systemer.

Det er vigtigt, at du:

  • Er god til at samarbejde og har en proaktiv tilgang til opgaverne
  • Leverer ”den gode oplevelse” - du er servicemindet, hjælpsom og overholder aftaler
  • Bevarer overblikket – også, når noget ikke går som ventet

Solid sparekasse og attraktiv ansættelsespakke

Du bliver en del af en ambitiøs arbejdsplads, der skaber gode resultater. Eksempelvis har vi ifølge den seneste kundeundersøgelse fra analysebureauet EPSI landets mest tilfredse bankkunder – både blandt private og erhverv.

Du kan derudover se frem til en attraktiv ansættelsespakke med blandt andet 7 ugers ferie og frihed. Da vi ved, at der er andet end arbejdet, der fylder i dit liv, kan du også se frem til fleksible rammer for tilrettelæggelsen af dit arbejde. Du får også 11,65 % arbejdsgiverbetalt pension, 3,25 % i ferietillæg, sundheds-, tand- og ulykkesforsikring samt favorable vilkår som kunde i vores Medarbejderbank.

Klar til et nyt spændende skridt i din karriere? Så kom og gør en forskel for Sparekassens 900 medarbejdere sammen med dit nye team!

Vi ser mangfoldighed som et aktiv og opfordrer alle uanset køn, alder, seksuel orientering, religion, handicap, politisk overbevisning samt socialt og etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansvar, udfordringer og fællesskab

Vi er blandt Danmarks 10 største pengeinstitutter. Der venter dig mere end 800 kolleger fordelt på cirka 50 afdelinger i Jylland, Odense og på Sjælland.

Du bliver en del af en flad organisation, hvor vi vægter fællesskab samt medarbejder- og kundetilfredshed højt. Du får blandt andet rig mulighed for at få indflydelse, udvikle dig og tage ansvar. 

Vi har succes med at vokse, åbne nye afdelinger og have fokus på de personlige relationer. Hos os ringer kunderne ikke til et callcenter, men direkte til deres rådgiver. Vi vægter nemlig den personlige rådgivning højt og mener, at det er tiden, vi investerer, der gør forskellen.

Som garantsparekasse er vi selvejende. Det betyder blandt andet, at vi ikke har aktionærer, der skal have del i Sparekassens overskud. Det gør, at vi kan tænke mere langsigtet, ligesom det giver os stor frihed til at gøre en forskel i de lokalsamfund, hvor vi har vores kunder.