Fupmail er ikke fra Sparekassen
Enkelte kunder har oplevet at modtage mails, der ligner at komme fra Sparekassen. I mailen bliver de bedt om at opdatere deres informationer via et link inden for 24 timer, hvis de ikke vil have deres konto spærret.
Mailen er falsk. Sparekassen spørger ikke til opdatering af oplysninger via almindelig mail, men skriver via en sikker forbindelse som net- eller mobilbank, når det gælder personoplysninger.
Her kan du se, hvordan en falsk mail kan se ud - andre ser endnu mere troværdige ud med Sparekassens logo.
Sparekassens generelle råd til at undgå svindel:
- Vær altid opmærksom på falske mails og hjemmesider (tjek fx adressen). Er sproget gebrokken dansk, bør du være ekstra opmærksom.
- NemID og MitID er personligt. Du må aldrig udlevere dit NemID eller MitID til andre
- Du må aldrig udlevere adgangskode til Netbank eller Mobilbank til andre. Din bank ringer aldrig for at få koder af dig til at hjælpe dig med et problem i Netbank
- Del ikke dine betalingskortoplysninger med andre
- Vær opmærksom, hvis du bliver bedt om at betale et restbeløb for levering af en pakke eller vare, du ikke kender til. Fragt er altid betalt forud sammen med varen.
- Har du mistanke om, at andre har kendskab til dine koder eller NemID, skal du straks kontakte din bank og få dem spærret