Gode råd til tilmelding af kort til Apple Pay og Google Pay
Har du problemer med at tilføje dit kort til Apple Pay eller Google Pay?
Måske kan et af disse råd hjælpe dig på vej:
- Tilmelding skal ske via mobilbank. Det er ikke muligt at tilmelde kortet direkte i din Wallet.
- Er det et nyt kort, som endnu ikke er aktiveret? Så kan du aktivere det nye kort inde i din netbank eller ved at ringe til kortaktivering på: 44 89 73 50
- Det er ikke muligt at tilmelde dit eget kort, hvis du har andres kort tilmeldt i din Wallet. Disse kort vil skulle slettes før du kan tilmelde dit eget kort.
- Har du købt/overtaget telefonen fra en anden bruger, så kan der ligge kort på din telefon, som du ikke kan se i din Wallet. Dette gælder også, hvis telefonen har været nulstillet. Den tidligere brugers virtuelle kort skal slettes, inden du kan tilmelde dine kort på telefonen. Det er kun den tidligere ejers pengeinstitut, der kan slette virtuelle kort, som du ikke kan se i din Wallet.
- Har du flere kort med forskellige navne – f.eks. med et mellemnavn - kan dette være et problem. Prøv at fjerne et kort, og forsøg herefter om du kan tilmelde kortet.
- Har du et business kort, skal det tilmeldes via en privat netbankaftale. Har du ikke en privat netbank, kan din afdeling hjælpe dig med at oprette den.